piątek, 26 grudnia 2014

Strefa testów







W tej rubryce zamierzam zamieszczać przeprowadzane przeze mnie testy „metodą domową”. Kusi mnie chęć przetestowania wpływu kilku faktorów na stan zdrowia, na przykład stan mojej skóry, wpływu na wagę ciała, ogólnego samopoczucia itd. Zdaję sobie sprawę z tego, że każdy z nas jest inny, tzn. ma inny wiek kalendarzowy, wiek biologiczny, obecny stan zdrowia (uwzględniający choroby przejściowe lub chroniczne), warunki otoczenia, sposób odżywia, spania, aktywność seksualną lub na przykład po prostu inną płeć.


Dla nauki nie mają moje testy praktycznie żadnego znaczenia, ale chciałabym podzielić się z wami moimi spostrzeżeniami, nawet gdyby testowane faktory nie wywarłyby znaczącego wpływu.


Muszę wprowadzić w tym miejscu parę uwag dotyczących mojej osoby, jak również mojego (bynajmniej obecnie znanego mi) stanu zdrowia.
  • Jestem kobietą dojrzałą.
  • Znajduję się w okresie intensywnych zmian w systemie hormonalnym związanych z biologicznym procesem starzenia się.
  • Farmakologicznie leczę niedoczynność tarczycy (Pozdrowienia dla Czarnobyla!)
  • 6 razy w tygodniu jeżdżę ok.45 minut rowerem (oczywiście na świeżym powietrzu!)
  • Nie palę papierosów, nie używam narkotyków, praktycznie nie piję alkoholu.

Testy